Helgen !

Den va underbar och lugn !
träffa Andreas släkt och mös bara, toppen va det.
Trökigt med Månad nu bara eftersom Andreas jobbar ;(
men men så är det.
William ligger och sover brediv mig här, han är bara för söt !
Helt sjukt så jag älskar den pojken.
igår prova vi om han tog flaska med och den gjorde han så det känns toppen bra.
Jag har ÄNTLIGEN blivit sams med bröstpumpen bara spruta ur dom i går men tror enda att de blir en elektrisk till sommaren.


Kom på att jag inte skrivit nått om förlossningen och nu har de snart gått 7 veckor haha !

den 3/2 gick Andreas och la sig vid 22 tiden själv va jag aldeless för piss för att lägga mig börja typ känna mig otrolig och kunde inte alls sova satt vid datorn till kl va typ 02.00. När jag la mig så somna jag direkt !
Vakna vid 4 tiden och behövde gå på toa. Fick typ som mensvärk när jag la mig men brydde mig inte så mkt mera om det hade ju haft så mkt förvärkar och de va ju en vecka kvar till BF.
kl 04.30 vakna jag igen av att det gjorde ont.
Älsklingen klocka ringde för han skulle åka till jobbet och inna han gått så hade jag haft samma smärta en 3 gånger på 30 min.  Han fråga om han verkligen skulle åka och självklart sa jag det är en vecka kvar sen brukar sånt här ta lång tid !
Han gick till stationn och ringde när han satt på tåget och fråg hur det va och jag sa som det va att dom kom med 10 min mellanrum han sa att jag skulle ringa förlossningen vilket jag gjorde.
Dom fråga hur det kändes och hur lång tid det va imellan och ja sa som det va.
Hon berättade att det brukade ta lång tid och att det inte va säkert att de va igång på riktigt än så jag sa till Andreas att fortsätta till jobbet. Han hade tagit med sig en tröja ifall att han skulle behöva åka från jobbet till förlossningen vilket jag skratt åt han för eftersom det tar ju lång tid det har ju alla sagt och spreciellt när man är förslföderska !
Iaf så kom Andreas fram till Uppsala och jag börja få ondare varje gång det kom en värk så fick jag gå upp ur sängen och gå så blev de bättre.
Tyson börja bli orolig när han märkte att jag hade ont han la sig vid mig och ville pussas och grejja !
Nu är klockan typ 06.30 jag har ringt till Malle som ville köra till förlossningen och sagt att det nog blir idag hon jobbar till 13.00 och säger till mig att hålla igen tills dess :) Hinner inte gå många minuter så reser jag mig upp i en värk och känner hur det rinner längs benen och poff säger det så ligger den värdens pöl på golvet !!
Och täönker jag det där måste vara vattnet !!!!
Innan jag ringer förlossningen så ringer jag Andreas och säger åt han att han måste komma hem för nu har vattnet gått.
han va på väg ut på e4an så tur jag ringde han innan förlossningen annars hade han inte kunnat vänt förns i knivsta !
han hoppar ur bilen och vid IKEA och ska ta sig till stationen igen för att ta sig hem !
Jag ringer förlossningen och berättar vad som hänt och nu är värkarna regelbunda med 3-4 minutern mellan rum !
Kom in på en gång säger dom och okej tänker jag.
Ringer sjukresa som inte har någon bil förns typ halv 10 !!!!!!
Ringer Emelie och Crille är hemma med Ebba som tur e så han ska köra oss.
Andreas kommer hem och jag står och diskar och grejjar har sån otrolig överskottsenergi.
Andreas mamma kommer och hämtar Tyson och kollar på mig undervärkarna och säger att det inte är säkert att vi får vara kvar där inne eftersom jag inte ser ut att ha så ont.
Crille kommer iaf och det börjar bli jobbigt nu gör otroligt ont !
sen äntlign är vi framme efter att kört typ 10 in hela vägen :)

Får komma in i ett undersökningsrum där dom kopplar på CTG och hjärtljud på magen.
Sköterskan är jätte trevligt som tur va.
Undervärkarna kan jag inte ligga på sängen utan måste stå upp !
efter typ 1 timme kommer hon in igen skulle kommit efter typ 20 min så jag va otroligt upprörd och hade ont.
Hon berättar att CTG inte registrerar några värkar så vi ska prova sätta om den !!!
Efter typ 40 min igen kommer hon in med en läkare som kollar på mig, den registrerar inte nått än !
Dom går i väg för att prata och kommer sen in igen.
Dom vill att vi ska gå upp till cafeterian och satt oss och sen gå en sväng så de kommer igång, HALLÅ tnker jag hur fan ska jag kunna gå med den värk ! ?
När dom ser hur rädd  ledsen jag bli och hur ont jag har så bestämmer dom sig för att känna efter om jag öppnat mig nått. Igentligen vill dom inte göra det när vattnet gått för infektionsrisk men dom gör det endå.
När sköterskan är klart besättar hon att det känns som jag är öppen  cm men hon våger ej avgöra det själv utan vill att läkaren ska känna efter men säger om det är så så kan hon förstå att jag haft ont och tycker att jag gjort ett otroligt bra jobb hemma och visst är det så läkaren känner sen typ måste jag kasta av mig alla kläder och på med sjukhuskläderna sen in på en sal och fram med lustgasen som blev min bästa vän !
30 min senare va jag öppen 9 cm efter typ 20 min till va jag helt öppen !
jag ville gå och kissa med det kom inget !
Dom tappa mig på urin viket är det värsta jag gjort i hela mitt liv fy fan säger jag !
Nu har han sjukit ner så jag för börja krysta.
jag frågar helatiden när den ska komma om dom inte kan gör nått så det ska gå fortare osv.
Hade folk inne hos oss helatiden folk sa hur jkag skulle göra när jag skulle dricka vart Andreas skulle stå och så.
Älsklingen stod vid min sida hela tiden och höll min hand och servera mig dricka han va så otroligt stöd !
Utan han hade jag aldrig klarat det.
Nu trycker det på som fan vid svanskotan det känns som den ska sprängas.
Jag krystar och krystar men han kommer ej ut dom sätter mig på fullt värkdropp för han hjärtljud sjuker under min värkar.
Dom tar min lustgas och ger mig bara syre då går dom upp.
Jag kämar och kämpar men otroligt stöd är helt slut i kroppen har inga krafter kvar.
Dom kallar på en läkare som ska ta ut han med sugklovka om han inte kommer ut snart.
läkaren kommer och dom ger mig 3 ärkar till annars så blir de klocka.
Andreas har berättat att i efterhand att så som jag tog i då hade jag aldrig gjort förr och nu kommer han huvudet kommer utoch aj säger jag bara nu sitter han där mede halva huvve ute och ska sitta där under 2 värkar utan att jag får klrysta och ingen lustgas, det känndes vill jag lova brännde som fan !
men sen äntligen fick jag krysta så va han änligen ute :)
Jag fråga helatiden va det va men dom sa inget sen ficka jag han upp på bröstet och jag löft på ena benet och säger Andreas det blen en pojke massa glädje senare :D
Fick iaf bara sy 1 stygn som tur va.

kan ej skriva mera nu William vakna !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0