En kladdit inlägg !

Igår kväll fick William sin första smakpotion med gröt :)
Och han gillade det eller jag med lite banan och persika pure i va det riktigt gott.
Han va så duktig efter några skedar fatta han att man kunde svälja maten med.
Sen va de riktigt roligt att kladda med fingrarna i munnen när gröten va där.
Sötnosen våran.
Vi är så stolt över våran prins,
han åt upp allt !
Eller dom sista skedarna han vi ej med för han somna i mitt knä med matrunt hela munnen och kladd över allt.
lill plutten.
han vakna inte ens när vi tvätta rent han och klädde av han.
tror de va någon som vart trött!



I väntan på gröten


Humm jo men det smakade nog helt okej.  va lite fundersam där ett tag.


Nu har jag förståt att man kan gapa så kommer det mera i munnen :)


Mums!


En riktigt kladdmoster :)


Sen rätt som det va så somna han mitt i matningen och gick ej att väcka.
Det är jobbigt att äta ska ni veta :P


Nu kommer lite blandat med kort !


Sitter hos Farbror


Mys från i morrse.


Mamma älskar dig fast hon ser lite sur ut :P


Här kommer även lite bilder på saker vi beställde hem igår till William.
han måste ju få lite mera tallrikar och skedar nu när han börjat äta.
Saker vi kollat på för längesen som vi viljat ha till ahn när han börjar och nu är det dax :)

 
En gullunge tallrik             Gulluinge sked                    Värmeskedar                        Nalle puh tallrik
                                                                                             (skeden blir gul om maten
                                                                                             är för varm)

 
En döskalle haklapp      Blev även en bitring                Och en T-shirt


Idag ska vi ner till Makrillen till Linda och Junis.
Kommer og bli riktigt trevligt.
hoppas att vi blir några mammar med barn för de ör så trevligt att träffa alla och prata massa och umgås.
Roligt nu när barnen har börja att se varandra med.
kommer nog bli toppen trevligt.
Lite skeptisk till att lämna Tyson själv hemma bara nu när han är lite sjuk men han klarar sig nog han blir ju inte bättre av att jag är hemma.
men pencilinet börjar värka nu iaf han e piggare och såret ser bättre ut.

Nu somna William precis här i Babysittern så nu ska jag passa på att göra mig klar.

Ser fram imot en kväll med massa grötkladd jag blir så glad i hela kroppen när jag tänker på att min lilla kille ska få äta riktig mat.
tänk så stor han har blivit !
Tiden går så fort.
Nu njuter jag av varje minut jag ammar han kan jag lova.
Snart kanske han ej vill längre så bara njuta nu.
jag bara älskar att ha han tätt intill mig och höra av smacka ! ;D
mammas bebis som börjar bli stor kille nu <3

Kommentarer
Postat av: madde

men va roligt att han har fått börjat ätit=) ja längtar tills robin får äta lite.. tallriken & skeden från lundmyr är ju bara för söt, sån har robin oxå=)

2009-05-28 @ 09:04:25
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: madde

det kan jag tänka mig=) jasså är det dålig kvailte, de va ju tråkigt.. Men dom är ju snygga iaf=)

2009-05-28 @ 10:49:51
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: madde

men vi har inte haft nå problem med hans kläder ifrån lundmyr.. Jo laban kläderna är det as bra kvalite på.. =)

2009-05-28 @ 14:07:10
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: malle

klart att det ska vara nalle puh.... nu har ni äntligen fattat!!!!!! haha

2009-05-28 @ 21:20:50
Postat av: Nathalie

Malle: Haha ja han börjar ju få lite Nalle puh saker nu med och inte bara Laban och Lundmyr ;D

Sakta men säkert !

2009-05-28 @ 21:36:34
URL: http://ahnh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0