Ett mål

jag har satt upp lite olika mål som jag vill nå inom några år och har tagit tag i den ena idag så i slutet på månaden ska ajag iväg och prata lite och grejja och sen får vi se vad som händer. Skulle dock behöva veta hur det blir med dagis för William men hon på barnomsorgen va inte där idag utan imorgon så får ringa då och höra om hon vet nått mera.  Skulle vara toppen att få in han den 1/8 men vet inte riktigt när dom kör igån inskolningarna..
Får lite panik av att sätta min lilla kille på dagis ;( Skulle vilja vara hemma tills han hinner bli 2 om inte längre men finns ju inte den möjligheten men han hinner ju iaf på 1.5. Tycker dock att det är lite tidigt men har man inget val så får det bli så. Kommer bli svårt att lägga ansvaret för min lilla killen i någon annans händer.
Dom kommer ju inte att kunna finnas där för han och ge han all uppmärksammhet som jag kan och har gjort men dom säger ju att dagis ska vara bra för dom så vi får hoppas på det men är han inte lite liten?
Det visar väll sig hur han trivs och hur allt går !










Kommentarer
Postat av: Theresia

Jag tror det är bra för dom att börja på dagis tidigt...det har börjat en kille på Dogges dagis som är strax över 1,5 år...och det funkar inte alls att gå på dagis för han är så van att vara hemma..han grinar o skriker hela tiden o en fröken får ha honom hela hela tiden för han grinar sig igenom dagis dagarna :/ Och han har gått en månad nu o grinar fortfarande bara :/

Postat av: Hanna

Samma på Lucas dagis, en tjej som bara surar hela dagarna.

De är skit jobbigt i början. JAg tyckte dom va värdelösa som inte passade Lucas hela tiden men de är ju bra för han lär sig bli mer självständig.

Han älskar att vara på dagis med alla sina kompisar och leka :)

2010-04-06 @ 22:17:37
URL: http://www.LucasMamma.se
Postat av: Nathalie

Ja alltså jag tror William skulle stor trivas på dagis men han är ju så lite :p hällst skulle jag vilja vänta men han får börja i augusti.. Får lite dåligt samvet när jag vet att jag ska sätta han där men det är som du skriver Hanna dom blir ju mera självständiga. Sen tror jag att det är så olika från barn till barn tror inte åldern spelar så stor roll... Men man måste ju försöka släppa lite på taget om dom och våga ge dom en chans för nog tar dom hand om han bra fast inte lika bra som mig :) haha !!

2010-04-06 @ 22:39:30
Postat av: Hanna

Ja, de är skit jobbigt att släppa taget kan ja lova! Ingen tar ju bättre hand om dom än deras mamma haha

Jag tyckte också att Lucas va för liten(han börja på sin födelsedag), han såg så liten ut med dom andra barnen som kunde gå och prata och så, de tycker jag fortfarande men han älskar dagis så jag måste ju låta honom gå dit, även om jag hellre vill ha honom hemma :)

2010-04-08 @ 08:18:16
URL: http://www.LucasMamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0