Igår/idag

Igår va ju som sagt vi till Fjärran med Emelie och Ebba.
Dagen började ej så bra då vi fick se att tåget va inställt när vi kom till stationen.
Hur förklarar man för en förväntansfull 4 åring att vi ej kan åka ?
nej det här skulle vi lösa !!
Jag gick in och prata med domn på resesevic och då berätta han att det skulle komma en ersättning buss som tur va dock stod det ej nått på tavlan och dom sa inget i högtalaren så jag informerade dom andra som skulle med som blev otroligt tacksam för den informationen !
När väl bussen kom va det en från persons bussar alltså ej en ul buss vilket bettyde inga vagn platser och vi hade ju 2 vagnar med oss.
Chaffören skulle öppna luckan där nere så vi fick in vagnarna där men den hade frysit fast, jaha hur löser vi det här då tänkte vi men Emelie vek i hop sin vagn och fick in den på bussen men våran va lite svårare då jag ej vet hur man fäller ihop den , haha !
Efter mycket om och men fick ju iaf in den på bussen  :)
Typ 1.5 timme senare va vi äntligen inne i Gävle efter varit in på alla mellan liggande stationen där det inte fanns en kotte som skulle med.. Vi gick till fjärran och gjorde oss klara för en badddag :)
Barnen och vi hade det otroligt roligt och alla va glada och nöjda när vi åkte hem.
Vi hann ej mer än ut från badet så sov både Ebba och Wille som 2 stockar :)
Tåget va inne när vi kom till stationen så allt va så smidigt och en liten skön promenad fick vi oss till och från stan.  dagen va med andra ord toppen, det ska vi göra om <3


Idag har Felicia varit här och busat med Wille och lekt med mig, haha !
Mycket trevligt hade vi drack kaffe och pratade massa.
Vi tog oss en promenad ner till Malle och så inväntade vi Mio sen gick vi ut på promenad.
Solen sken och vädret va toppen dock vart det lite kallt på slutet men vi hade det iaf mysigt <3
Barnen sov så sött i vagnarna.
Malle och Mio gick till mios farmor och jag, W och Felicia hem hit.
Vi gav Wille lite mat och busa lite med han sen åkte hon hem.
Dagen har varit toppen, du är en sån bra människa Felicia <3

Jag lagade lite mat och andreas busa lite med Wille.
Sen kom Andreas faster med hennes barnbarn hit.
Vi drack kaffe och dom saft och sen bjöd jag på kakor.
Så söta och snälla barn det är !
dom lekte och grejja och W blev trött och fick sova.
Sen lekte vi lite till med dom eller ja dom lekte med katten och vi "vuxna" prata.
Efter mycket lek och bus gick dom hem och vi slog oss ner i soffan, helt slut !
Nu ska vi kolla lite på OS sen blir det sängen!

Vad som händer imorgon ? Ja det cisar sig har inga planer än.
hoppas på fint väder för då blir det iaf en promenad

Emelie med Wille och Ebba

Suttit i 15 min för att få upp ett kort !! Värdelöst !
provar igen senare eller imorgon








Kommentarer
Postat av: ★Hanna★

Jag vill också följa med till fjärran!

2010-02-25 @ 08:10:20
URL: http://www.LucasMamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0