kostar att ligga på topp !

jo det kan man lätt säga ;D haha !
Allt började med att våran Toastol typ gick sönder men efter 2 timmars skruvande så fixad min älskling det !
Sen kom den fina vatten räkningen på 2000 mer än vanligt då vi inte hade ställt om att vi va 3 i hushållet i stället för 1, suck ! Sen typ ramala ena rutan ner på bilen :O  Fråga mig inte hur men nått i elhissens motor släppte men eftersom min karl är så händig så fixa han det med :)  Sen igår när jag lagade mat small det till jag trodde det va en ballong som katterna satt klorna i MEN sen hörde jag hur det pös och låt konstig letade efter ballongen i vardagsrummet när jag känner hur jag blir plaskblöt om fötterna i panik kastar jag mig på lampknappen för att leta och ser att det sprutar vatten ur elemente, det hade blivit en sprika ringer till andreas som försöker förklar hur jag stänger av allt så det ska sluta rinna och efter mycket om och men så får jag av det men det hade kommit en hel del vatten vill jag säga Andreas berättar att jag ska ringa försäkringsbolaget direkt och berätta vad som hänt, för er som ej vet så jobbar ndreas med just vatten skador bland annat med försäkringsjobb.  Blev kopplad till någon jour telefon där vi konstaterar att om vi begöver ringer vi ut rörmokare direk som fixar det sen ringa upp försäkringbolaget imorgon och pratar. Eftersom vi va helt utan värme ( då vi har fjärrvärme)  det va den jag stängde av. 

Tur va det att vi inte ringde ut en bil igår då vi får stå för kostnaden av rörmokare själv då elementer är mer än 15 år, detta hade jag inte en aning om. Så om någon timme kommer dom och proppar igen det så vi kan sätta igång värmen igen, tur i sånna här lägen att vi har kamin så vi kan elda vilken vi gjort sen i går kväll så vi har varmt och gott.
eftersom karl min är händig kan han ta bort elementet själv så borde inte bli så många hundalappar för jobbet han ska göra nu. 
Om en 30 min kommer även en försäkringsgubbe ut och ska kolla fukten i golvet som våran vakra trägolv är förstört eller inte, själv är jag mest rädd för inneväggen de den va smiksur igår men det återstår att se.

Vi hade otroligt tur att jag va hemma annars hade det ju runnit ner i källaren och allt ..
nej usch och fy för sånt här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0