pengar eller tid med barnen ?

ja detta är en känslig fråga som jag vet precis vad jag tycker och tänker om.
här hemma jobbar ju Andreas i sthlm vilket betyder tidig morgon och sena kvällar hemma runt sex typ detta betyder att jag inte kan ta vilket jobb som hällst nu har vi ju tur att han jobbar endast vardagar och detta gör att jag kan jobba helger om jag vill men jag kan därimot inte ta en jobb på typ akkis så detta inte skulle fungera med dagis och tid osv. Livet handlar ju faktiskt inte bara om jobb man måste ju ha tid för varandra och ha tid som en familj med detta är nog det inte många som tänker på innan dom skaffar barn utan tror att allt rullar på som vanligt. ... Liver bli inte lika som innan det är tidiga mornar och det gäller att prioritera !
Här hemma kan jag stolt säga att vi är duktiga på att ha tid som en familj vi gör mycket saker ihop och spenderar verkligen all tid vi kan med W <3  Jag "offrar" gärna liten egentid för familjetid för det betyder mer för mig och W verkligen älskar när hela familjen är samlad.  Vi äter oxså alltis middag ihop vid köksbordet!
jag tycker inte barn ska äta i v-rummet inte vi vuxna häller för den delen :P  Jag vet hur jag vill uppfosta W och vad som han mår bra av och det är rutiner, vilket barn gör inte det ?

Ibland är jag lite gammelmodig sådär men sån är jag och det är någ det som gör mig till en sån "trygg" mamma och att vi har ett tryggt barn som är väldigt harmoniskt, ja vi får höra det ganska ofta och jag blir lika stolt varje gång för att det nått jag verkligen strävar efter så är det en trygghet för w <3


Lite jobbiga saker är att en viss mor om man kan kalla henne det hört av sig igen ? :S
Dock har jag inte svarat på sms eller nått då jag tror jag låter det rinna mellan fingrarna denna gång jag orkar nog inte ...

Kommentarer
Postat av: ★Hanna- Lucas mamma★

Det finns viktigare saker än pengar.

När jag va liten så jobbade mamma heeela tiden och kom hem vid 19-tiden på kvällarna. Det fick mig att uppskatta helgerna med henne mer men samtidigt önskade jag att hon kunde vara hemma nångång under veckorna men hon tyckte det va viktigare att vi hade mat på bordet. Själv skulle jag kunnat vara utan mat bara jag fick ha min mamma hemma så jag passar på och har Lucas hemma så ofta som möjligt. Vill inte att han ska sakna mig så som jag saknade mamma så när han säger att han inte vill gå till dagis utan vara hemma med mamma så får han det. Vissa säger att han är bortskämd men de skiter jag i, man kan inte skämma bort barn med kärlek och tid :)



Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Du är en grymt bra mamma Nathalie! Du va verkligen född till att bli mamma, Wille å bäbisen har sån tur som har en SÅ bra mamma! Verkligen!

2011-02-27 @ 08:28:25
URL: http://lucasochmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0