Drömmen kan bli verklighet

tänkte dra en lång historia kort ..
jag och Andreas hhade säker "kännt" varandra i 2 år innan vi blev ett par vi träffades lite hit och dit och så.
Det av genom min vän Annlo vi träffades då hon träffade en av Andreas närmsta vänner.
Efter 2 år började vi umgås på en annan nivår och började få känslor för varandra jag minns hur spännandes jag tyckte han va jag va då 16 tror jag och skulle fylla 17 och han 19 men fynnde 20 en månad efter vi blev ett par tror jag ..
Han låg inne i lumpen så vi träffades inte allrför mycket i början och tog verkligen vara på tiden i hop vilket jag idag tror gjort att vi kommer så bra inpå varandra och verkligen vet vad vi känner och vill.
Efter vi varit ett par i 1 år så flyttade vi hop. Allt va underbart och vi skaffade oss en liten hund <3
jag gick just då i skolan i Gävle men böt till Tierp.
Givk en klart min utbildning utan började istället jobba.
Jobbade ett tag  och sedan blev jag gravid..
Innan jag visst jag va gravid så köpte vi oss en lägenhet som vi rev ner totalt och skulle börja rusta upp mitt då i denna rust kommer jag ihåg hur jag satt där med gravtestet på toaletten, dom svarta sopsäckarna va överallt och man fick trycka sig in på toa för att få plats då alla verktyg ovh dyligt stog då. 
Där sitter jag mitt i byggröran och för ett plus, chocken kom i gråt och rädslan va stor hjälp vi ska få barn !! 
Dock ganska snart så blev vi glad och inställd på det och den spran tiden ivåg och vi va i ett lyckorus. 
Jobbad tills 1 månad inna BF och sen kom han den 4/2 2009 våran älskade lilla son, känslorna för ens barn går inte att beskriva han är verkligen vårat allt !   Måste tillägga att lägenheten hann bli klar !
Ganska snart så förstod vi att vi inte skulle kunna bo kvar speciellt länge då vi bara hade en 2:a så vi börja leta hus..
Jag bakade en visning på ett hus utan att andreas visst nått och sen föll vi pladask för det, inte för själva huset utan tomtem och läget. storleken på huset va lite litet men vi såg till allt annat kan sa att det kan man ju altid göra nått åt men man kan ju inte ta en bit av grannes tomt eller flytta tomen så sen 2 månades senare va huset vårat.
Va tänk att vi bara skulle byta lite tapeter men innetakerna åkte ner, kök golv ja allt och det blev så bra nu när det blev klart !  Lagom till jul flyttade vi in och jag älskar det <3
Finns inget bättre än öppna balkongdörren och ta några kliv ner på gräsmattan och plocka lite äpplen, vinbär och hallon jag ska aldrig mer bo i lägenhet !
När William blev 1.5 år skolade vi in han på dagis eftersom jag kommit in på en utbildning jag sökt.
William började Dagis och jag skolan och allt funkade toppen.
Nu blir William 2 år nästa månad och ska i slutet av Juli bli storebror till en liten krabat som ligger och växer till sig i min mage, vi har haft en otrolig resta ihop.

Medans allt detta händ så har massa annat med hänt här i livet jag har "mist" min Mamma, Vi fick göra oss av med Hunden då det blev för mycket för mig som gick hemma, Andreas och startat ett eget företag, Jag har fått en otroligt bra relation med min Pappa och ja massa mer.


När jag va liten ville jag se mina föräldrar växa upp ihop vilken jag aldrig gjort då jag va ca 2 år när dom gick ifrån varran, alltså jag minns inte dom ihop. jag ville vi skulle bo i hus och ha det där svensson livet med volvo och allt.

Jag har lovat mig själv att William ska få se mig och Andreas leva ihop tills vi är gamla och gråa ;D Vi har ett hus vi har en volvo och livet är underbart och det är så här man ska leva, jag är lycklig otroligt lycklig jag verkligen älskar mitt liv och jag anser att jag är en bra och stark Mamma det ska bli en utmaning men otroligt roligt och spännande och se hur det är att vara 2 barnsföräldrar.




Livet jag lever idag har länge varit min dröm och nu är den min verklighet med vilja och hjärta kommer du så långt du bara vill !!!


Troligtvis kommer det finnas en hel del stavfel då jag är kass på att skriva men detta får ni stå ut med för jag orkar verkligen inte sitta och rätta allt ;D Lite ord kan vara omkastade med men sån är jag !!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte fint skrivet!!! Du är en jätte bra mamma, va stolt du har en jätte fin pojk :)

2011-01-15 @ 22:00:09
Postat av: ★Hanna- Lucas mamma★

Du förtjänar all lycka, verkligen!

Jag är så glad för din skull, du har verkligen det där "svenssonlivet" som du ville ha :)

2011-01-16 @ 09:29:19
URL: http://lucasochmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0