godis till barn ?

Jag personligen tycker inte att man ger små barn godis och då menar jag typ barn under tre hällst längre.
Visst så har William fått i sig nått när vi varit hemma hos Andreas syskon på en lördag så han dykt ner i påsen direkt men absolut inte att vi stället fram så han får äta.  Lika så har jag svårt för det där med chips och vi ska inte tala om läsk, jag skulle ALDRIg ge läsk till william vad har han för glädje av det ? lika med allt det där ..
nej usch jag tycker han är på tok för liten och så länge jag kan ska jag hålla det ifrån han.
Saft har han fått börja med på riktigt för inte allt för länge sedan ainnan va det bara vid speciellt tillfällen men jag kan även ge han mjölk till fikat ibland nu med det ska liksom inte finnas där i vardagen för han.
Barn blir lika glad av en apelsin som en skål med chips !!
Visst kan jag förstå att det är svårt när man har äldre barn i huset och så därför ska jag försöka att William inte börjar förns nr 2 är några år sen får vi se hur det går men det är mitt mål iaf.

Hur ställer ni er till det här med barn/chips/läsk och godis ?

Jag dömmer absolut inte någon för att man ger sina barn något sånt detta är min åsikt och jag står för att jag tycker det är onödigt dom hinner med detta med i livet och inget man behöver stressa från.

Kommentarer
Postat av: ★Hanna- Lucas mamma★

Lucas äter inte godis, chips eller läsk för han tycker inte om. Han har sett när hans kompisar har ätit så han vill ju såklart smaka men han spottar ut och säger att det är äckligt :)

Tyvärr älskar han choklad precis som sin klantiga mamma som inte kunde vänta med en chokladbit en gång så han fick smaka å de älskar han... men de händer bara nån gång sådär :)

2011-01-10 @ 18:38:48
URL: http://lucasochmamma.wordpress.com
Postat av: Sofia Liams mamma

Liam har inte fått smakat varken godis chips eller läsk tänker vänta så länge som möjigt med det, Är ju bara bättre för tänder och allt sånt ju längre man väntar.

Kommer ihåg när jag var liten kanske 4-5år då fick man en tablettask och det var bra nu ska varenda unge ha en egen lösgodispåse te.x. och självklart så sitter ju inte vi vuxna och äter godis framför Liam då skulle han nog vilja smaka han med :)

2011-01-11 @ 15:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0