Förskola

Hur mkt tycker ni att vi som föräldrar har rätt att yttra oss om hur vi tycker dom gör med våra barn och deras sätt att planerar deras dagar ?
jag ser det ju som en självklarthet att ta ut barnen VARJE dag sen är det upp till föräldrarna att se till att det finns kläder till barnen eller ?
Sen om dom "små" barnen ej har nytta eller glädje av det får dom väll dela gruppen?
ja jag vet inte bara en tanke

jag känner mig just nu missnöjd med bemötatet efter några ord för mkt tror jag :P
Nej jag vet inte men det handlar ju liksom om mitt barn ?

Berätta gärna vad ni tycker



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej! Jag tycker att det är en SKYLLDIGHET att personalen ser till att ALLA barn får vara ute och leka oavsett väder och vind. Precis som att det är våran skyldighet att se till att barnen får vara ute och leka och springa av sig .. det är dagis skyldighet att se till att varje barns behov tillfredställs på bästa tänkbara sätt.. Vi föräldrar lämnar barnen i deras händer och det är deras jobb att se till barnens behov utöver deras förutsättningar vad gäller utelek innelek och annat..tillfredställs.. Här hemma håller vi hårt på att vara ute varje dag om vi leker i lekparken tar en promenad i vagnen eller gör en picknik tillsammans så ser vi ändå till att vi är ute, det är super viktigt för alla barn. OCH varför inte planera barnens dag på dagis tillsammans med barn och varför inte föräldrar? vare sig det gäller inne aktiviteter, fruktstunder, samlingar eller uteaktiviteter ... Jag reagerade på att där Vincent går, så är det bara stora barnen som har utflykter och picknik ... Jag vet att min son älskar att ha ryggsäck med sig och plocka upp sin egen smörgås och festis och sen sitta och äta den ute.Vissa saker kan man diskutera och tycka om i oändlighet =)

2011-10-27 @ 11:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0